23 d’oct. 2011

ENFANCES



ENFANCES
jean-jacques sempé
Denoël, 2011

Aquesta vegada no vaig anar gaire lluny, vaig endinsar-me dins la llibreria francesa Jaimes de Barcelona, on en un petit racó de l´ aparador els meus ulls van descobrir... el traç del dibuixant francés Jean Jacques Sempé, que
em va il·luminar.

"Estàs preparada per veure una obra d´ art?", em va demanar la llibretera.
"Crec que sí", li vaig contestar.

I en obrir el llibre,
en van sortir colors,
amables i suaus
de la infància.

I llavors...
carrers,
places
i parcs,
l´escola:
les bromes,
l´esbarjo,
les classes...
El partit de futbol,
les classes de piano,
el passeig amb l´ avi,
les classes de ballet,
a l´ autobús,
correm,
juguem.

Les vacances,
el mar.

Solituds,
angoixes,
pors
i molts
somriures...



Jean-Jacques Sempé... i els seus records, 
anècdotes,
converses,
mirades,
una època.

Poesia,
l´ absurd,
humor,
nostalgia.

El seu traç.
La infància.












*** Exposició ***
SEMPÉ, UN PEU DE PARIS i d´ailleurs...
Si voleu veure de més a prop aquestes belleses, l´ajuntament de París,

Hôtel de Ville acull
més de 300 dibuixos,
a la Salle Saint Jean
5. Rue de Lobau
Paris.

fins al 11 de febrer del 2012,

1 comentari:

  1. wow! this is so cool!!! beautiful images!!! thanks for sharing them stel.la (:

    ResponElimina