14 de gen. 2013

*El niño y el Basilisco* Luis Eduardo Aute



El niño y el Basilisco
Luis Eduardo Aute
Dempiage, 2012

Dibuixos, guió, direcció i música: Luis Eduardo Aute.

         *El niño y el Basilisco en ningún momento estaba previsto que naciera*

Fue en La Habana en el verano de 2010, pasenado con mi mujer y mis hijos por el malecón,
cuando  ami hija Laura se le ocurrió que nos hiciéramos unas fotos "turísticas".
Tras mirarlas en la pantalla del móvil me vi en una de ellas sentado en el bordillo del malecón,
mirando el mar.
Me recordó otra fotografía que me hizo mi padre casi desde el mismo ángulo en 1945
en el malecón de Manila, ciudad donde nací.
Ya de vuelta a Madrid, busqué en el álbum familiar y la comparé
con la de La Habana. 

                                                             Luis Eduardo Aute

Després d´aquest fet, l´ autor sent la necessitat d´ ajuntar les dues fotografies,
de manera que nen i home, estiguéssin junts amb el mateix propòsit de mirar
l´horitzó.
I així, va pensar en una canço.
Però la cançó noes presentava
i es va posar a dibuixar.
Paper i llapis i vora d´uns 300 dibuixos i així amb la construcció d´un guió,
un muntatge i una pel·lícula.

Manila, febrero de 1945.

Bomdardejos.



Fugida i records.


El nen d´aquesta pel·lícula té l´ ànima compungida,
mira la mar de manera interrogant, esperant d´ella no se sap ben bé el què...

 

Un home, ja gran, recorda aquells bombardejos que ell mateix va viure en la seva infantesa.

El nen, dalt d´un Basilisc volador i salvador,
travessa la vida, la seva pròpia vida futura,
amenaçada per riscs insondables i perillosos monstres.


Algún tiempo después...



                                                                Junts. El poema fílmic.


*Dibuixos, guió, direcció i música: Luis Eduardo Aute.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada